Ένα ιστολόγιο προβληματισμού και ανταλλαγής απόψεων κατοίκων και συλλόγων του 4ου διαμερίσματος Αθήνας.
To mail μας:nikosth2004@yahoo.gr
Το ιστολόγιο του περιοδικού "Μήνυμα για όλους", κατοίκων στα Σεπόλια.
(To ποτάμι στο φόντο ΔΕΝ είναι ο Κηφισσός! Δυστυχώς! Θα μπορούσε όμως να ξαναγίνει έτσι!)

22/10/10

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ – ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ – ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ...
...Ο ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ

Η εφαρμογή του μνημονίου προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και στις εταιρείες συγκοινωνιών. Με πρόσχημα τη διάσωσή τους από τη χρεοκοπία η κυβέρνηση έχει ήδη καταθέσει το νομοσχέδιο της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ που προβλέπει 1.500 απολύσεις στον ΟΣΕ και συνολική μείωση 2.351 θέσεων εργασίας, κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, δραστική μείωση των μισθών, αλλά και αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και κατάργηση όλων των εκπτώσεων, κατάργηση δρομολογίων και ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.
Τα ίδια ακριβώς προβλέπονται και για τις υπόλοιπες συγκοινωνίες. Ήδη στο Μετρό απολύθηκαν 280 εργαζόμενοι. Οι μισθοί των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες μειώθηκαν κατά 10% και κόπηκε ο 13ος και 14ος μισθός σε όλες τις εταιρείες. Οι συλλογικές συμβάσεις καταργούνται υπέρ των ατομικών με κατώτερο μισθό στα 590 ευρώ. Τα κερδοφόρα κομμάτια των εταιρειών θα ιδιωτικοποιηθούν, ενώ τα μη κερδοφόρα θα γίνουν ο παράδεισος των εργολάβων. Αντίστοιχα, προετοιμάζονται συγχωνεύσεις εταιρειών, αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και κατάργηση του ενιαίου εισιτηρίου, μείωση των δρομολογίων, κατάργηση των μη κερδοφόρων γραμμών.
 Και προφανώς προβλέπονται οι γνωστές παρενέργειες της ιδιωτικοποίησης: η κακή συντήρηση, η μειωμένη ασφάλεια και πολλά ατυχήματα. Και μετά από όλα αυτά, οι συγκοινωνίες θα έχουν κέρδη - αλλά κέρδη για ποιόν; Προφανώς δεν θα υπάρξει κανένα κέρδος για τους εργαζόμενους στις μεταφορές ούτε για τους επιβάτες δηλαδή για τα φτωχά και λαϊκά στρώματα που τις χρησιμοποιούν.
Ο στόχος να βρεθεί για το κεφάλαιο ένας καινούργιος ορίζοντας κερδών «πάει πακέτο» με την κατάργηση του κοινωνικού ρόλου των συγκοινωνιών. Το ίδιο έργο παίχθηκε για τη «διάσωση» της παιδείας, της υγείας και πρόνοιας, της κοινωνικής ασφάλισης. Οι ασφαλείς μεταφορές και η συντήρηση του εξοπλισμού, σε συνδυασμό με τη χαμηλή τιμή μέχρι του μηδενισμού του εισιτηρίου είναι δικαίωμα όλων των εργαζομένων, όλου του λαού. Και σήμερα που το δικαίωμα αυτό αμφισβητείται ανοιχτά μπαίνει ξανά το ζήτημα του συλλογικού αγώνα για την υπεράσπισή του. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι το κατεξοχήν μέσο των εργαζόμενων στην καθημερινή τους ζωή. Αυτοί που πρέπει να πληρώσουν τα ελλείμματα των συγκοινωνιών, είναι αυτοί που βγάζουν κέρδη από τις συγκοινωνίες, και όχι οι εργαζόμενοι σ' αυτές ή οι επιβάτες.
Οι συγκοινωνίες πρέπει πρώτα απ' όλα να διασωθούν από τους «διασώστες» τους. Από την τρόικα ΔΝΤ-ΕΕ-ΕΚΤ και την κυβέρνηση Παπανδρέου. Κι αυτό δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους σ' αυτές αλλά τους επιβάτες και το εργατικό κίνημα συνολικά. Το χειρότερο σενάριο θα ήταν να αφεθεί η υπεράσπισή τους στη ΓΣΕΕ και στους εργατοπατέρες των σωματείων των συγκοινωνιών. Αυτοί έχουν ήδη αποδεχτεί για τους εργαζόμενους τις μειώσεις των μισθών και τις απολύσεις σαν αναγκαίο κακό. Και έχουν ήδη επιλύσει τα ατομικά τους εργασιακά ζητήματα, εξασφαλίζοντας καρέκλες στις νέες εταιρείες που θα δημιουργηθούν. Σε εμάς όμως που δουλεύουμε στις συγκοινωνίες ή τις χρησιμοποιούμε καθημερινά για να μεταφερθούμε στη δουλειά δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά «διευκόλυνση». Πρέπει να πάρουμε μόνοι μας ό,τι μας ανήκει.

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ «ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ» ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ»
ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΣ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
ΚΑΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ, ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΧΡΩΣΤΑΜΕ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ στα ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ : 6972040075 (ΚΩΣΤΑΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...