Ένα ιστολόγιο προβληματισμού και ανταλλαγής απόψεων κατοίκων και συλλόγων του 4ου διαμερίσματος Αθήνας.
To mail μας:nikosth2004@yahoo.gr
Το ιστολόγιο του περιοδικού "Μήνυμα για όλους", κατοίκων στα Σεπόλια.
(To ποτάμι στο φόντο ΔΕΝ είναι ο Κηφισσός! Δυστυχώς! Θα μπορούσε όμως να ξαναγίνει έτσι!)

3/10/08

«Καλημέρα! Θέλεις να γίνεις φίλος μου;»

Χτυπάει το κουδούνι. «Ποιος είναι;» «Καλημέρα! Είμαι ο Τάδε από το σχολείο! Δεν σου λέει κάτι το όνομά μου; Καθόμασταν μαζί στα μαθηματικά! Δεν θυμάσαι που δεν συμπαθιόμασταν καθόλου;» «Ε..., ναι, κάτι θυμάμαι». «Τέλεια! Θέλεις να γίνεις φίλος μου;» «Μα...» «Ξαναρωτάω: Θέλεις να γίνεις φίλος μου; Confirm or Ignore!» Το παραπάνω είναι απόσπασμα ενός ξεκαρδιστικού βίντεο με τίτλο «το facebook στην πραγματική ζωή», που κυκλοφορεί τις τελευταίες μέρες από email σε email, βάζοντάς μας σε... σκέψεις. Θα κάναμε ποτέ στην «πραγματική ζωή» ό,τι κάνουμε στο facebook;


Πάρτε τη λίστα των «φίλων» μας, για παράδειγμα. Σπάνια είναι λιγότεροι από εκατό. Είμαστε τόσο κοινωνικοί και στην κανονική μας ζωή; Τι είναι αυτό που μας κάνει να «συλλέγουμε» φίλους στο facebook; Να δεχόμαστε και να αποδεχόμαστε επιθέσεις φιλίας από ανθρώπους με τους οποίους ποτέ (στην πραγματική ζωή, πάντα) δεν θα επιζητούσαμε να κάνουμε παρέα; «Θεωρώ προσβολή να μη δεχθώ το αίτημα κάποιου να γίνουμε «φίλοι», κι ας μη θέλω», λέει στην «Κ» ο Γιώργος. «Προχθές με έκανε add (σ.σ. «add friend», με πρόσθεσε στους φίλους του) ένας συμμαθητής μου από το δημοτικό. Μα τι κοινό μπορεί να έχουμε πια οι δυο μας; Με αυτά και μ' αυτά, έχω αρχίσει να προσέχω τι λέω και τι κάνω στο facebook, μιας και τα βλέπουν ένα σωρό άσχετοι, μα και οι φίλοι των άσχετων!»


«Πώς έχω φτάσει να βλέπω κάθε μέρα ανθρώπους με τους οποίους μας χωρίζει άβυσσος;» αναρωτιέται με τη σειρά της η Ροδιά. «Μόνο και μόνο επειδή ξέρουν το όνομά σου, σε προσθέτουν για να αυξήσουν τον αριθμό των φίλων τους, λες και πρόκειται για διαγωνισμό! Τέρμα, πάντως, οι ευγένειες. Από εδώ και πέρα ignore και πάλι ignore!»


Μια άλλη πικραμένη ιστορία είναι οι φωτογραφίες. Οπως λέει και ο πρωταγωνιστής στο παραπάνω βίντεο (μπορείτε να το βρείτε στο youtube, με τίτλο Real Life Facebook), «τώρα που είμαστε φίλοι, μπορώ να δείξω όλες τις παλιές φωτογραφίες από το σχολείο, όλες τις φωτογραφίες για τις οποίες ντρέπεσαι, σε όλους!» Χμμ, ναι, αυτό σημαίνει πραγματική φιλία!


«Ανοίγω μια μέρα το facebook και τι να δω!» θυμάται η Ελένη. «Μια φίλη μου είχε «ανεβάσει» φωτογραφίες από το γάμο μου! Τρελάθηκα, αφενός γιατί δεν το γνώριζαν όλοι ότι έχω παντρευτεί και αφετέρου διότι δεν ήταν καθόλου κολακευτικές! Της τηλεφώνησα αμέσως να τις κατεβάσει, αλλά είχαν ήδη αρχίσει να έρχονται μηνύματα του στυλ «μα πότε παντρεύτηκες;» Οποτε θέλω! Κατάλαβες; Πρέπει ξαφνικά να δίνεις και λογαριασμό σε ένα σωρό «φίλους!».


Της Λίνας Γιάνναρου από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της 4/10/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...